søndag, mai 6

Søndagskos

I dag fulgte jeg Idun til bussen:
Idun: Der er bussen.
Jeg: Spring da!
Idun: Neeei... Det ser så teit ut!
Jeg: Men du må jo ta den bussen, spring!
Idun: Spring du da!
Jeg: Okei...
Jeg: *springer*
Idun: *springer*
Begge når bussen, Idun sier hadet, og går på. Jeg vinker, går andre veien, og føler meg ekstremt teit fordi jeg sprang etter en buss jeg ikke skulle ta...

For et par dager siden:

Mamma: Vi skal skifte dekk til helga.
Jeg: ...
Mamma: Nå synes jeg du kan lære deg det, du som øvelseskjører og all ting.
Jeg: *Tydelig ikke entusiastisk*
Mamma: *streng tone* Broren din lærte det da han øvelseskjørte, da må du og. Merker jeg litt kjønnsrollemønster her?
Jeg: tenker: whatever, skifting av dekk er døvt uannsett... sier: Greit, greit

I dag lærte jeg altså å skifte dekk. Egentlig ikke så altfor ille. Ganske gøy, for å være ærlig. Følte meg skikklig mekaniker-babe-aktig^^

Grunner til at jeg ikke kommer til å klare å skifte dekkene alene:

- Det var litt for tungtå jekke. Pappa hevder at jekken er litt vrien, men jeg er nå ikke så sikker...
- Det var vanskelig å løsne boltene, og få dem fast igjen, selv om jeg sikkert hadde klart det i en nødssituasjon.
- Også litt vanskelig å vite om boltene var stamme nok etc.
- Ikke sikkert at jeg kommer til å huske alt pappa lærte meg^^

Annet jeg har lært i dag:

Sjekke oljen, bremsevæske og girolje. Samt bytte park lys:P Dette forsterket mekaniker-babe-følelsen ytterligere=P

Gøy dag for Marit, med andre ord:P
Nå skal jeg sykle til Ranheim for å låne grammtikkheftet til Johanne, så jeg ikke driter meg fryktelig på fransktentamen i morgen. Gruer meg til fransken:/

UPDATE: Rota meg bort både til og fra Johanne. Ikke helt enkelt å navigere...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Dette må du lære videre til meg en gang;) Gleder meg til å sitte på til deg når du har kjørt opp!

Lykke til på fransken søte<3

Marit=) sa...

Takk så mycket<3

Vet ikke om jeg i stand til å lære noen, dog..:S

marjanne sa...

hei mekaniker-baben! Du trenger jo ikke rettningssans for å jobbe på et verksted! =)

Marit=) sa...

så sant som det er sagt! skulle gått mek. vettu.. faens allmenm^^

Unknown sa...

"grammtikkheftet" riktig ord å drite seg ut på. Good going med den Marit :)

Marit=) sa...

hehe, du kan se på det som et bilde på hvor mye jeg fucka opp på tentamen... :(