lørdag, april 7

I snøen

Så ble det (et siste) gjensyn med snøen, til glede og sorg for oss alle. Til min store forbauselse ble jeg veldig glad for den, selv om den nok en gang, utsetter våren. Snø er ikke gøy når det kommer 2 cm slaps. Men den er gøy når det kommer en halv meter ordentlig, snø man kan leke seg i.

Med denne tanken trakk jeg på meg yttertøyet jeg trodde jeg ikke kom til å få mer bruk for denne vinteren, og gikk ut. Etter laging av snøengler, kasting av snøballer, og diverse kunster i et nedsnødd lekestativ flyttet Lizz og jeg oss til gode gamle Ila skole. Der prøvde vi oss på dissing, og hoppe-av-dissa-i-fart-ing, iglobygging og bokstavskriving. Men, selvfølgelig det tok ikke lenge før vi var over på noe som kan minne om bryting, i snø, altså. Det gikk hardt utover vottene våre, og, ikke minst, lua mi, som til stadighet datt av. Det er vanskelig å si hvem som vant, for vi skifta veldig på å knuse hverandre. Men, for å være snill kan vi si at Lizbeth vant (les: jeg vant). En del dirty triks ble tatt i bruk fra begge sider (altså, regler er strengt tatt til for å brytes...) , noe som resulterte i en del rulling og desperat kaving. Etter ei god stund med bryting fant vi ut at vi begge var så våte og kalde at det var lik så greit å dra vær for oss.

Dette er nok ikke første gangen vi har bedrevet snøbryting, så dette gjorde meg nostalgisk. Derfor poster jeg litt bilder av oss fra ungdomsskolen:


Elizabeth ble med på hytta=)


Halloween 04 lånte jeg klær av broren min og dama hans sminka meg. Forkledningen var så god at på bussen satte Elizabeth seg ved siden av meg uten å kjenne meg igjen. Det tok ikke lag tid før jeg knakk sammen i latter og avslørte meg selv, til Liz' store forbauselse.


Her er vi på Halloween året før, da vi ordnet oss med masse sminke og jævelhorn. Det var vel en hale inn i bildet også, men den snakker vi ikke mer om.


Liz og jeg eksperimenterte med digitalkamera. Resultatet ble at vi tok hår foran ansiktet og lånte solbrillene til pappa. Over: Elizabeth
Under: meg

7 kommentarer:

Anonym sa...

det var vel strengt tatt bare en av oss som hoppa av dissa... Og jeg gidder ikke å komme inn på hvem som vant.

Jeg var sååååååå fornøyd med posten di, til jeg så de grufulle bildene. Hevn vurderes... Watch your back, you have been warned... :)

Anonym sa...

liten skrive leif i teksten, "dama hans min" hæ?

veldig morsomme bilder =)

Marit=) sa...

moha, en hevn?? en hevn :O
i'm scaaared...
og, marjanne:P feilen er rettet;)

L.E. sa...

Morsomme? Vel, det ene der vil jeg påstå ga meg hakeslepp (i loony toons stil). Du så temmelig, tja, jævelig ut. Du hadde gått rett inn i en random zombiefilm eller noe. :p

Marit=) sa...

:D:D:D
takk for komplementet;)
Men det var jo tross alt halloween da... hva er bedre enn en metalzombie? nothin dear larsi, nothin... velkommen tilbake fra TG btw=)

Anonym sa...

likte storyen om deg og lizz på halloween når hun ikke kjente deg igjen ;D
Og spm' er om det var halloween eller babe-party dere skulle til, på bildet med hornene :P

Marit=) sa...

det var halloweenparty. og vi så skrekkfilm... som da naturligvis endte med at jeg satt på kjøkkenet med Karine pga diverse "skumle" scener...