tirsdag, februar 6

Generelle utgreininger om hår

På søndag kveld hadde jeg en av mine lyse idéer (av det slaget som kommer i bøtter og spann, kvantitet, ikke kvalitet). Oh, ja, la oss gjøre noe med håret, for en gang i skyld, det hender alt for ofte at det bare henger der (for good reasons, men det glemmer jeg etter ei stund). Så, med litt hjelp fra mamma (skulle ønske hun hadde nekta) la jeg meg samme kveld, tilfreds og forventningsfull til morgendagen.
Det jeg elsker med mandager er at jeg har så utrolig god tid. Jeg begynner sent (and I like it!:D). Anyway, jeg står opp, tar ut flettene og ting ser ganske bra ut. Men den perfeksjonistiske delen av meg (som som oftest ligger og sover) skriker ut at håret nederst ikke er krøllet fordi det ikke var flettet. Så jeg putter oppi masse stuff og håpet på det beste. Behøver jeg egentlig å si at det beste ikke ble resultatet? Altså, dere så jo meg på mandag, gjorde dere ikke? Visa endte med at jeg gjorde den fatale feilen. Feil nummer 1. Jeg børsta håret.
For den som ikke har dusja, fletta, tørka og børsta før så kommer jeg nå med en advarsel. Uannsett hvor fælt du har det, DO NOT DO IT. Seriøst.
Mandag morgen sto jeg på badet med sveis à la Diana Ross (not kidding).
På tross av at dette er en tragisk historie (på linje med hvilken som helst tragedie fra antikkens Athen) så finnes det et lys i mørket. Musefletter. Som reddet dagen min selv om håret som var for kort til å bli med i flettene så ut som en kaktus, fikk jeg gjort some serious damage control, og dagen ble ikke så verst likevel=)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg la ikke merke til noe jeg.. :S
Tror jeg var litt fjern.

Marit=) sa...

sjokk...